پیام نیازمند در ۶۰بازی اخیرش فقط ۲۴بار کلین‌شیت کرده و از دوران اوجش فاصله گرفته است.

سپاهان مس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

شروع فصل جدید به هیچ‌وجه برای سپاهان خوب نبود و این تیم در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا تن به شکست دردناک ۴بر یک مقابل شباب‌الاهلی امارات داد. وقتی تیمی به این شکل بازی می‌کند و می‌بازد، طبیعتا اغلب بازیکنانش نمایش بدی داشته‌اند اما داستان پیام نیازمند قدری متفاوت‌تر است. دروازه‌بان نامدار سپاهان در دقایق حساس این مسابقه و در شرایطی که بازی با تساوی یک - یک دنبال می‌شد، به شکل مشترک با وحدت هنانوف اشتباه مرگباری انجام داد که گل دوم حریف اماراتی را در پی آورد و به نوعی مسیر بازی را تغییر داد. البته پیام بعد از این بازی از هواداران عذرخواهی کرد و گفت شرمنده آنهاست اما نکته اینجاست که نرخ شرمندگی‌های او این اواخر مدام بالا رفته و بدون تعارف، این پیام، آن ستاره‌ای نیست که زمانی سپاهانی‌ها به او می‌بالیدند و چهارچشمی مراقبش بودند.

فقط ۴۰درصد کلین‌شیت

پیام نیازمند بعد از یک دوره کاملا ناموفق در پرتغال، از اوایل لیگ بیست‌ودوم به سپاهان بازگشت. این دوران اما به هیچ‌وجه برای او مطلوب نبوده. در این مدت نیازمند مجموعا در ۶۰مسابقه برای سپاهان به میدان رفته و در همه تورنمنت‌ها فقط ۲۴بار کلین‌شیت کرده است. این آمار، نرخ کلین‌شیت ۴۰درصدی را نشان می‌دهد که نه‌تنها برای خود پیام به‌صورت فردی جالب نیست، بلکه برای تیمی به قدرتمندی سپاهان هم متناسب به‌نظر نمی‌رسد. ۴۰درصد کلین‌شیت در مورد تیم‌هایی که برای حضور در میانه‌های جدول بسته می‌شوند قابل‌قبول است اما وقتی تیمی این همه ستاره می‌گیرد و دنبال قهرمانی است، داستان به کلی فرق می‌کند. با استناد به همین آمار و البته نمایش‌های ضعیفی که از پیام در این مدت دیده شده، می‌توان گفت یکی از دلایل عدم‌موفقیت سپاهان با وجود هزینه سنگینی که متحمل شده، ضعف در خط دروازه بوده است؛ چنان‌که ژوزه مورایس در مسابقات جام‌حذفی فصل گذشته ترجیح می‌داد از نیما میرزازاد، دروازه‌بان ذخیره خود استفاده کند.

روزگار تلخ در پرتغال

زمانی که نیازمند در کسوت یک ستاره و دروازه‌بان ملی‌پوش راهی لیگ پرتغال شد، خیلی‌ها منتظر بودند ببینند عملکرد او در قاره سبز چه کیفیتی خواهد داشت. این انتظار اما نتایج چندان درخشانی به همراه نیاورد. نیازمند در خیلی از مسابقات پورتیموننزه نیمکت‌نشین بود و هرازگاهی هم که به میدان می‌رفت، نمی‌توانست توقعات را برآورده کند. قطعا بدترین شب او در پرتغال، زمانی رقم خورد که در حضور فیکس و نادر این سنگربان ایرانی در ترکیب اصلی، پورتیموننزه با ۷گل از پورتو شکست خورد و مهدی طارمی هم هت‌تریک کرد.

قرارداد سنگین، کارایی پایین

آنچه اما عملکرد این ماه‌های نیازمند را بیشتر زیر سؤال می‌برد، عدم‌تناسب این خروجی با هزینه سنگینی است که باشگاه بابت در اختیار داشتن پیام متحمل می‌شود. او در حالی با پرداخت پول رضایتنامه به باشگاه پرتغالی جذب شد که هنوز هم شبهات زیادی در مورد عدد واقعی هزینه‌شده در آن داستان وجود دارد. غیر از این، فصل گذشته و در پی یک جنجال بزرگ خبری مشخص شد نیازمند بابت ۲فصل ۹۰میلیارد تومان از سپاهان پول می‌گیرد و فصل جاری که با دریافت ۴گل از حریف اماراتی آغاز شده، ۵۰میلیارد برای باشگاه کنتور می‌اندازد!

کد خبر 873010
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha